mandag den 30. november 2009

Velkommen til søsættelsen af:

Projekt Nul-Måned



Min kloge niece på 6 siger, at en 'samvittighed' er en riiigtig, rigtig god vittighed.
Gad vide om hun ville svare ’monster’ (aka undertegnede), hvis nogen spurgte hende, hvad en vanvittighed var.

'Projekt nul-måned' går i al sin enkelthed ud på at leve en måned uden at trække plastik igennem automater og udelukkende benytte forhåndenværende kontanter eller naturalier. Det lyder måske som den rene utopi eller sågar nonsens for visse og somme, men jeg kan forsikre jer, det er alvor. Tingene lysner endnu mindre, når jeg tilføjer – Projekt nul-december-måned.




Jeg bærer med smil...Først af alt vil jeg gerne med det samme afvise enhver fortolkning af projekt nul-måned (pnm) som en demonstration imod julens overforbrug og millimeterhygge. Fred være med det. I ser jo tydeligt ud som om, i modtager livskvalitet for showet.
Man kunne stadig argumentere, at jeg tidligere og gentagne gange har udvist adfærd med tegn på julofobi, men jeg er i skriftens pen den objektive sandhed: Jul gør jer glade og fredelig englesne være med det.
Det er politisk set et tilfældigt sammentræf, at december fik æren af at blive den første i pnm-perlerækken.

Altså kommer decemberdesciplinen blot med en flok ekstra udfordringer, - med chance for at udmærke sig vel at mærke.

Et sæt ekstra gemene dogmeregler om man så må sige.
Hele 31! dage f.eks.
Vi taler igennem både jule- og nytårsforberedelser, hjertevenindefødselsdag og pakkelegstvang til div. gratis glöggbranderter.

Cliff hangers:Jeg har allerede givet tilsagn om at medbringe Tiramisu til ca. 10 personer til nytårsfesten. Hvordan kringler man den uden dankort?
Heldigvis er jeg børneløs, men hvad med gaven til min kloge niece og hendes tvillingebror – for ikke at tale om heksens morderligt følelsesladede fru moder?


Well, stay-tuned in December
and you’ll wish you’d never known.

Det med småt:Aner endnu ikke om jeg skriver her hver dag eller blot ugentlige ynkværdigheder, men de kommende indlæg i pnm-blogføljetonen vil i modsætning til dette første blive offentlige i højst et par døgn. Tesen er, at flygtigheden kan give mig lidt frihed i tone og emne, som forhåbentlig gør det værd for dig at klikke forbi efter sprudlende heksebryg og nyeste decemberhustlertriks.
Og nu skal jeg skynde mig at indsætte penge på mobilen og købe Mews nyeste, skamroste album på cdWoW for kun en fisk. Klokken er jo 00:00 lige om snart, og decemberprognosen er lidt kold.

3 kommentarer:

  1. Så hvordan endte dette forskningsprojekt ud i hekseøkonomi? Er du udstødt af familien? Lever vi stadig i 2009? Er t-heksen hovedansvarlig for at danskernes samlede bankindestående er steget 60 milliarder i 2009?

    Eller vandt forbruget over viljestyrken?

    /En tiramisufordøjende læser

    SvarSlet
  2. jeg valgte at lade denne kommentar ligge til jeg kunne give en passende underskrift :)

    tak fordi du rykker efter et opsamlende indlæg
    det fortjener klart at blive skrevet
    mange gode highlights
    det er bare lige som om der mangler en pointe
    et perspektiv
    eller blot et lille twist
    (man skal jo nødig falde i avatarfælden: endimensionelle papfigurer i 3d miljø - tak for overmåde godt grin over dit foto :D)

    jeg er altid læseren taknemmelig og ønsker altid at kunne give dig lidt med som kompensation for tiden som gik

    mon ikke PNM på et tidspunkt kontempleres og springer ud

    /en chokolademoussefortærende skribent

    SvarSlet
  3. Grin? Grin! GRIN!?!

    Her har jeg brugt timer med min stylist for at skabe et nyt, sexet look, med let slørede sovekammerøjne.

    Og så gnækker heksen bare!

    SvarSlet