lørdag den 11. juli 2009

Ligesind


Jeg var til fødselsdag i går i mine nye, stramme 80'erbukser. Overfladen skinner svagt, føles som latex og kunne efter sigende minde om et par guddommeligt tilpassede læderbukser (citat slut; bedugget ung mand på Masken torsdag aften).

Fødselaren har jeg kendt i over 20 år, og han kører børn, kone og villa - på den fede måde skal jeg sige. Men da jeg tropper op i Åbyhøj dressed to kill og med gajol under armen, åbner jeg døren til et inferno af gæsternes unger. Jeg sværger, der var flere børn end voksne.

Nå - jeg tager mod til mig og skridter ind i rummet. Men i modsætning til husdyr så flytter børn sig altså ikke, selvom man har direkte kollisionskurs mod dem. Jeg takkede stille min stylist for, at jeg ikke var i kjole i dag, så jeg let kunne skræve hen over savlende babyer, gulvfodboldbordet og pistoldueller i mine stiletter.

Jeg har normalt ikke øje for børn som individualister. Indtil de rammer skolealderen og begynder at fatte bare en smule af sprogets rigdom, giver jeg ikke mening i deres univers. I bedste fald bliver jeg ignoreret, men ikke sjældent er de lidt bange og meget på vagt overfor heksen. Det lægger naturligvis en vis dæmper på min interesse for de mindste størrelser. Alligevel lagde jeg tidligt i går tydeligt mærke til en 5-6 årig knægt med hvide krøller og blåt øje. Der var knald på knægten, og det hele kunne kun ske alt for langsomt, hans blik afsøgte konstant enhver mulighed for at producere larm eller spas. Men hver gang det passerede mine ben, svuppede det ligesom i sin bane.

Sidst på eftermiddagen fik han arrangeret et tilfældigt møde. Jeg var flygtet til køkkenområdet, hvor jeg choppede maden efter fine instrukser, da han kom støvende og søgende ind sammen med et par følgesvende. Hånden startede på dørkarmen, fulgte radiatoren, dernæst opvaskemaskinen i sin længde og passerede så mine ben. Blikket ændrede ikke sit distræte glasskær, og hånden fortsatte over til hjørneskabet og ovn... men efter en kort tøven ændrede den kursen og vendte tilbage på mit lår. De to nanosekunder stod stille, og knægten duppede så prøvende - og væk var han igen.
Jeg smågrinede for mig selv og vidste præcis, hvordan han havde det. Jeg eelsker selv fornemmelsen af latex, og er meget tilfreds med at have carte blanche til at røre mig selv, uden nogen tager notits.

Aftenen skred frem, og ungerne blev fjernet efter tur. Der blev plads til at smække skankerne op og tale lidt voksensnak med en veninde, som havde efterladt mand og børn hjemme i Risskov.
Pludselig mærker jeg en fast og selvsikker hånd på mine bukser. Knægten med det blå øje kigger op fra sin berøring og siger med åbent blik: jeg kan godt li’ dine batmanbukser. Og uden at stoppe sin begramsning fastholder han mine øjne.
5 år… !
Åh og dit armbånd er os' fint, tilføjer han guddødemig, da han lader blikke glide ned igen, og den anden hånd kommer i brug til at fingerere ved mit håndled. Hele hans kropsvægt og opmærksomhed er lænet ind mod mig, og passer symbiotisk i formen.
Kvinden fra Risskov sprutter til sidst forbløffet af grin, og en mors stemme kalder skingert gennem lokalet:
AAAAndeeers vi skal gå nu!

Gad vide om han ville have kunnet være i min håndtaske…

20 kommentarer:

  1. Ingen tvivl om at mindre drenge også har et instinkt, husker selv at jeg havde en ting med at kigge op under kvinders kjoler, inden jeg var gammel nok til at se noget seksuelt i det. Det var bare et flot syn. Så jeg kravlede rundt under bordet til familiefesterne og var skørtejæger i bogstavelig forstand.

    SvarSlet
  2. "Jeg har normalt ikke øje for børn som individualister. Indtil de rammer skolealderen og begynder at fatte bare en smule af sprogets rigdom, giver jeg ikke mening i deres univers." - det fås jo ikke federe og derfor er jeg nu på visit her i dit ret sorte(!) blogland :-)
    Og så forventer jeg, at du skriver nogle flere indlæg hér end på tv2bloggen, ikke sandt?

    SvarSlet
  3. @Skørtejæger
    ja det er præcis det jeg mener :D
    bare det at han bruger batman og ikke catwoman (eller hvilken superheltinde en 5 årig nu kender)
    kønsrollerne og for så vidt seksualiteten bliver næsten nonpresente
    alder bliver nonpresent
    tilbage står billedet af den rene fetish fornemmelse

    jeg lærte noget spejlet i hans øjne

    SvarSlet
  4. @Sarkastikonen
    dejligt med lidt champagne fra dig til min søsættelse
    men forflytningen resulterer sandsynligvis i færre men mere ordrige indlæg
    hvis du er nådig fodrer du mine fisk imens jeg er borte

    SvarSlet
  5. Det er da iøvrigt ikke skide smart, at du skrider fra os midt i Agurketiden på bloggen...

    SvarSlet
  6. ha ha
    men syltede agurker smager bare bedre

    SvarSlet
  7. Jeg har aldrig været vild med latex. Jeg har altid elsket børn....

    SvarSlet
  8. jammen så er vi to vel skævesind
    eller måske modsind?

    SvarSlet
  9. Vi er mennesker. som ingen hører, fordi vi falder ud.....

    SvarSlet
  10. bruger høreværn
    imens jeg lydløst falder ind
    i normen

    SvarSlet
  11. Stakkels dig, så er du en af mange...

    SvarSlet
  12. Halløjsa Heks,

    Kom til at tænke på dette skriv, da jeg for nylig sad i metroen på vej på arbejde, og den skønneste lyslokkede knægt på ca. 3 år med sin far i hånden nærmede sig de fuldautomatiske døre for afstigning, hvorefter han kastede et søgende blik på dørene og med et opgivende udtryk i øjnene og på formfuldendt voksendansk udbrød: "Åh nej åh nej ... der er jo ingen knap".

    Ham kunne jeg godt have puttet i håndtasken. Bare sådan lige for at nyde ham og hans impulsive 3-årige gammelklogskab i et par timer :-)

    SvarSlet
  13. hey der GG
    havde da lige overset denne snas
    'der er jo ingen knap'!!! ha ha
    sådan har jeg det lidt med livet for tiden
    håber på det viser sig at jeg også sidder i en metro og ikke et S-tog ;)

    SvarSlet
  14. Hallooooooooooooo!

    1. Sker der snart noget herinde??

    2. HVOR er den opskrift på den kage dér?
    Jeg har ledt og ledt og læst mange indlæg og kommentarer igennem - kan du huske, hvor vi havde den hurdle?
    Det HASTER seføli :D

    SvarSlet
  15. ha ha ha
    du er sq en skøn størrelse!

    1. nej jeg føler mig ublogget i denne periode tilsyneladende
    der findes ikke sobre, blogvenlige vendinger for de ting som foregår
    men jeg skrev et hemmeligt digt i går :D

    2. http://blog-dyn.tv2.dk/sarkastikum/entry342941.html#commentsform

    SvarSlet
  16. Det er sgu en Ommer, Tjørne!

    Så kommer man forventningsfuld herind i håb om ny skønprosa - og så er det kraftedme det samme indlæg stadigvæk! Ja, undskyld mig.

    Men
    1) Skriver du ikke snart et nyt indlæg?
    2) Kommer du ikke bare tilbage til Tv2?

    Please :)

    Og ja, så ser jeg her tilsidst dine fraser om et stygt digt - bring it!
    There are NO such thing as sober blogging!

    Men igen, tark for opskriften..

    SvarSlet
  17. @snetiger
    tak for visit

    @sarkastikonen
    ?
    hvor linker du dig ind fra?
    muligvis er det samme link snetigeren har benyttet...
    der er helt nye indlæg at komme efter fra både oktober og november (i dag)
    oplys mig og jeg skal give dig links som spræller

    SvarSlet
  18. Glæder mig til links som spræller, ha :D

    Jeg har din adresse på min favorit oppe på computeren? (åh hvor jeg ikke magter alt det, der nu skal ske)

    SvarSlet
  19. tjulahop
    http://blog.tv2.dk/tjoerneheksen/entry347717.html

    SvarSlet