torsdag den 26. december 2013

Insomnipotent



Da jeg for 4 år siden blev voksen, fik mit første rigtige job efter æoner af såkaldte 'studiejob's og en smule studeren, begyndte drømmen om en fast døgnrytme.
Tænk dig bare at kunne slå på (forbande, mobbe, true/række tunge af) vækkeuret, før det forpester ikke bare de første 2 minutter men sq den lede rest af dagen, hvor man er mindst en millimeter ude af sig selv.
Lykken ville være at min krop sov 22:30 6:30.

Først på listen kom den gammelkendte: ingen kaffe efter 18.
En disciplin jeg let og uden problemer kunne annektere. Mit naturlige talent for afholdenhed og askese kombineret med eksistensen af the gjorde let og simpelt tricket og en ny og bedre søvnrytme indfandt sig.

Efter kort tid måtte jeg dog udvide med et punkt:
Ingen Tool efter 20.
Maynarddrengene trykker i den grad på heksens knapper; adrenalinet fester, endorfinerne infiltrerer mit system, og job, ansvar og verden udenfor kan go fuck itself.

Så den nye og ansvarlige, sobre heks sidder i de lange vinteraftener, med grøn the og lytter til f.eks. 'The National' - mere civiliserede mandfolk der forstår at pakke deres vrangvillighed og vrede ind i pæne, akademiske og overskuebare faconer.

Og alt var godt..

Nu dukker der så en ny udfordrer op i arenaen om de eftertragtede 8 timers sammenhængende, vederkvægende nattesøvn, der burde nævnes i menneskerettighederne.
Sexede tekstbeskeder fra smækre, veludrustede mandfolk bør ikke læses og slet ikke responderes på før sengetid uanset indtaget af grøn the og træmandsguitar.
De eskapistiske endorfiner, koffeinhype og den inciterende adrenalin er små usle gnomer i kunsten at obstruere den veludsovede og balancerede heks.
Hormoner er fra helvede.
Og ja: jeg har prøvet at tænke på min døde bedstemor, og jeg har prøvet at finde Dostovjeskys tungeste mursten frem, og ja for fanden da hvor har jeg prøvet at onanere dem væk.
Hormoner er fra helvede inklusive hele oplandet af skærsild.

zzzzzz...




18 kommentarer:

  1. oghvorfandenerdetmanindstillerhvormegetmanviserafsineindlægpåforsidenknappensidder?!
    Håndsoprækning!
    Dig der!?

    SvarSlet
    Svar
    1. Inde i grundlæggende indstillinger.

      Slet
    2. nej sq da
      der kan man ændre titel og tilføje skribenter
      grundlæggende ting
      jeg vil ændre på opsætningen af layoutet

      Ligesom Olga Ravns forside som er et smørrebrødsbord af lækkerier man har lyst til at tage lidt af det hele af
      og ikke 3 lange jeg behøver ikke at trykke videre for at vide trunten er syg i roen vælling

      Slet
    3. Så ved jeg ikke, hvorfor man kan vælge hvor mange indlæg der skal ligge på forsiden. Inde i grundlæggende indstillinger.

      Slet
    4. svaret var 3
      tjek
      og de 3 vil jeg så forkorte i længden

      Slet
  2. Den der med "sobre heks" er vel det man kunne kalde en alternativ sandhed..

    SvarSlet
  3. vi er alle alternative sandheder for Vorherre

    SvarSlet
  4. indrømmet: nogen mere end andre måske

    SvarSlet
  5. Feeedt med et indlæg, skøn overraskelse selvom det godt kunne have været meget længere!

    Jeg har faktisk set Tool både på Roskilde og i Vancouver, men er egentlig ikke så fascineret. Medmindre jeg har røget. SÅ er jeg fascineret.

    SvarSlet
  6. hvis jeg er skæv kan Tool få mig til at komme uden fysisk berøring

    SvarSlet
  7. i det meste af pladens længde...

    SvarSlet
  8. alternative kolde afvaskninger, hjælper heller ikke, tro på gud eller profeten

    SvarSlet
  9. Akvaristiktilhænger24. juni 2014 kl. 17.57

    Din blogfrekvens er noget lav efter du har fået personlig hårnålssmed..

    SvarSlet
  10. Jeg er typen, der kun har ord i overskud, når livet giver mig større udfordringer, end jeg kan overskue.

    SvarSlet
  11. Jeg har glemt muligvis glemt din email-adresse.
    Kan du lokkes til at ringe til Venneløs og hære om mit telefonapparat ligger efterladt dér?

    SvarSlet